Handelsbetingelser for varer

 

Betingelser for handel på www.cafeheartofwool.dk

Vores abonnementsbetingelser finder du nederst. 

Generelle oplysninger 

Heart of Wool Denmark Aps

Bastrupvej 10

3540 Lynge

TLF: +45 24656488

CVR: 44292629

tanja@heartofwooldenmark.dk

Betaling 

Heart of Wool Denmark ApS modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Mobilepay Online.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fragt

Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage.

Heart of Wool Denmark ApS afsender varer med følgende:

GLS – Privat, leveret på hjemmeadresse, 49,-

GLS – Pakkeshop, leveret til et GLS udleveringssted, 40,-

Der sendes ikke til udlandet og heller ikke til ikke-brofaste øer.

Fortrydelsesret  

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til tanja@heartofwooldenmark.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Heart of  Wool Denamark ApS

Bastrupvej 10

3540 Lynge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Heart of Wool Denmark ApS

tanja@heartofwooldenmark.dk

TLF: +45 24656488

Varen sendes til: 

Heart of  Wool Denamark ApS

Bastrupvej 10

3540 Lynge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte tanja@heartofwooldenmark.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Heart of Wool Denmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.cafeheartofwool.dk er Heart of Wool Denmark ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: tanja@heartofwooldenmark.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

www.cafeheartofwool.dk

Bastrupvej 10

3540 Lynge

e-mail: webshop@cafeheartofwool.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Abonnementsbetingelser

 

Levering

Abonnementsboksene leveres med GLS, enten til pakkeshop eller til hjemmeadresse. Fragten er inkluderet i abonnementet, dvs. at boksene leveres gratis.

Der sendes ikke til udlandet og heller ikke til ikke-brofaste øer.

Abonnementsboksene sendes den 2. hverdag i hver, eller hver anden måned (afhængig af det valgte abonnement).

Bestiller du en abonnementsboks mellem d. 1-25. i måneden, vil leveringen forventes at være 3-5 hverdage.

Bestiller du en abonnementsboks mellem d. 26. og sidste hverdag i måneden, vil din boks blive sendt 2. hverdag i kommende måned.

Ikke afhentede bokse

Afhentes boksen ikke hos pakkeshoppen, vil du blive opkrævet de reelle udgifter for returfragten, samt 49,- for en ny forsendelse.

Bindingsperiode 

Abonnementet har ingen bindingsperiode!

 

Opsigelse 

Opsigelse skal ske senest den 24. i en måned, såfremt du ikke ønsker den kommende boks.

For at opsige sin aftale skal man bruge det, på forsiden, angivede link, fra din konto eller kontakte Heart of Wool Denmark ApS via tanja@heartofwooldenmark.dk

Særlige vilkår

Bemærk at det ikke er en gyldig opsigelsesmetode at lade være at betale. Du vil derfor hæfte for boksen(e), returfragten og ny forsendelsesfragt. Husk at dit medlemskab hos Heart of Wool Denmark ApS er et løbende medlemskab, som betyder at dit medlemskab fortsætter indtil vi har modtaget en gyldig opsigelse.

Ved manglende betaling vil du blive tilsendt en faktura med forfald 8 dage senere. Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på 100 kr. Ved en for sen betaling forbeholder Heart of Wool Denmark ApS sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven § 5, stk. 1. Modtages betaling for abonnement ikke, kan Heart of Wool Denmark ApS uden varsel ophæve abonnementsaftalen.

Vi forbeholder sig ret til årligt at regulere prisen for abonnementet i henhold til forbrugerprisindekset, uden forudgående varsling.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til tanja@heartofwooldenmark.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.

Tilbagebetaling 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret. Beløbet vil være lig med det antal bokse du har modtaget.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Hvis der er noget galt med abonnementet 

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på tanja@heartofwooldenmark.dk.

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven, afhænger derfor af, hvad der skal leveres.

 

Træk på dit kort

Hvis du får et nyt kort, bedes du sende os de nye kortoplysninger.
Vi sletter selvfølgelig de gamle.

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse hos din kortudbyder (typisk din bank), hvis du opdager, at der er blevet hævet beløb, du ikke har givet tilladelse til. Du skal gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter betalingen, med mindre der er aftalt andet.

Handels- og abonnementsbetingelserne er senest opdateret d. 2. november 2023