Handelsbetingelser

§1 Køb hos Hækleboksen

Hækleboksen I/S (Herefter Hækleboksen)

Bülowsvej 24

7000 Fredericia

Tlf.: 52117328

hej@haekleboksen.dk

CVR-nr: 39968541

§2 Priser

Alle priser er i danske kr. og inkl. moms og andre afgifter.

§3 Ordrebekræftelse

Når du modtager ordrebekræftelsen, bedes du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du pådrager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte Hækleboksen på hej@haekleboksen.dk

Husk at tjekke din spam-mappe!

§4 Levering

Hækleboksen sender alle ordrer til GLS pakkeshops for 35,-. Ønskes hjemmelevering, koster det yderligere 14,- pr. pakke. Leveringstiden kan her forventes at være 1-3 hverdage.

Varer under 50 g kan sendes som brev via. PostNord for 20,-. Leveringstiden forventes her at være 5 hverdage.

Hækleboksen leverer kun varer indenfor Danmark

§5 Betaling

Du kan betale med Visa/Dankort, MasterCard, MastroCard, JCB, American Express samt Diners Card hos Hækleboksen.
Transaktionen foregår med en krypteret forbindelse via Pensopay, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker. Hækleboksen får ikke adgang til dine kortoplysninger på noget tidspunkt og beløbet overføres automatisk mellem bankerne.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vi tilbyder også betaling igennem Viabill, dette tilbydes til danske kunder, som skal benytte NemID.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den sidste bankdag i den pågældende måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

§6 Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hej@haekleboksen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Nægter du modtagelsen af pakken, eller lader være med, at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for at PostNord/GLS returnerer pakken til os.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Hos Hækleboksen anbefaler vi, at varen returneres via PostNord/GLS, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Hækleboksen. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord/GLS eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten bedes varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage kan medføre en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Hækleboksen, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

Varen sendes til:

Returnering skal ske til følgende adresse:

Hækleboksen I/S
Bülowsvej 24
7000 Fredericia

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt på hækleboksen.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.

§7 Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Vi opfordrer til at du benytter vores returlabel, da det letter ekspeditionen. Sender du uden returlabel og såfremt reklamationen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

§8 Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles til Hækleboksen inden for rimelig tid efter er opdaget. Dette kan ske via. mail til hej@haekleboksen.dk. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Varen sendes til:

Hækleboksen I/S

Bülowsvej 24

7000 Fredericia

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto. Desuden henter vi ikke pakker, der blevet sendt “uden omdeling” med PostNord, til en GLS pakkeshop eller lign.

§9 Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Hækleboksen, skal være forsvarligt indpakket. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice på hej@haekleboksen.dk.

Vi anbefaler, at varen returneres via PostNord eller GLS, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Hækleboksen. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

§10 Personlige oplysninger

For at du kan indgå aftale med os på Hækleboksen, accepterer du ligeledes vores Privatlivspolitik/persondatapolitik. Som registreret hos Hækleboksen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hækleboksen via e-mail: hej@haekleboksen.dk

Læs mere om Hækleboksen’s privatlivspolitik (  klik her )

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Hækleboksen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.hækleboksen.dk er medejer/Mikkel Bruhn Stenkjær.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hej@haekleboksen.dk.

§11 Cookies

På Hækleboksen.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

§12 Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Hækleboksen hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.hækleboksen.dk.

§13 Har du et spørgsmål

Såfremt du er i tvivl, eller der blot opstår spørgsmål, er du altid velkommen til at rette henvendelse på hej@haekleboksen.dk

§14 Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: hej@haekleboksen.dk

Hvis det ikke lykkedes os, at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klager over almindelige varer skal du gå til Forbrugerklagenævnet eller oprette en sag ved den nye europæiske forbrugerportal ODR.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Betingelser for handel ved Hækleboksen er senest opdateret d. 12.05.2020

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Hækleboksen I/S

Bülowsvej 24

7000 Fredericia

E-mail: hej@haekleboksen.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/ydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)